9 kwietnia br. o godzinie 9:00 w lubańskim Ratuszu odbyła się druga część obrad w ramach XXXV sesji Rady Miasta Lubań.
Otwarcia obrad dokonał Mieczysław Iwanow - Zastępca Przewodniczącego Rady Miasta. Sekretarzem obrad został radny Krzysztof Szuba.
Zgodnie z przyjętym większością głosów porządkiem obrad, radni przystąpili do procedury wyboru nowego Przewodniczącego. Powołana jednogłośnie Komisja Skrutacyjna przeprowadziła głosowanie tajne, po którym oficjalnie jej Przewodniczący - radny Henryk Rogacki przedstawił wyniki głosowania. Zgodnie z protokołem komisji, w głosowaniu udział wzięło 20 radnych, oddano 19 głosów ważnych, z czego14 głosów „ za” wyborem i 5 głosów „przeciw” wyborowi Przewodniczącego Rady. Aby formalnościom stało się zadość, wynikiem większości głosów lubańscy radni przyjęli uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miasta Lubań, powierzając tym samym tę funkcję radnemu Marianowi Kwolik, który przejął dalsze prowadzenie obrad.
Nowy reprezentant Rady podziękował zarówno swojej poprzedniczce radnej Małgorzacie Grzesiak jak i wszystkim radnym, głosującym zarówno „za”, jak i „przeciw” jego kandydaturze.
- Wysoka Rado, jako Przewodniczący Rady Miasta Lubań mam świadomość obowiązków, jakie przede mną stoją. - mówi radny Marian Kwolik - Wiem, że największym i najważniejszym obowiązkiem będzie utrzymanie równowagi między organem wykonawczym a organem uchwałodawczym.
![]() |
Powiat lubański – powiat w województwie dolnośląskim z siedzibą w Lubaniu. Należą do niego gminy miejskie: Lubań, Świeradów-Zdrój, Leśna, Olszyna, Lubań, Platerówka, Siekierczyn oraz miasta Lubań, Świeradów-Zdrój, Leśna, Olszyna. Do najbardziej znanych zabytków powiatu bez wątpienia należy Zamek Czocha, który kusi turystów z całego kraju i zapewnia szereg atrakcji. Jego niesamowita architektura i przepiękna okolica sprawiły, że nakręcono tam sporo filmów, a także teledysków. Dodatkowo w powiecie można udać się na wycieczkę szlakiem wygasłych wulkanów, co jest nietypową, ale bardzo interesującą formą spędzania czasu. |
Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola